Andreas hemsida

Hej och välkommen till min hemsida! Mitt namn är Andreas Wäppling och jag går en kurs i datavetenskap och uppgift 2 handlar om att göra en hemsida.

Mitt stora intresse är musik och jag spelar främst piano. Jag jobbar som pianopedagog på Kulturskolan Stockholm.

Här spelar jag och Niklas Haak i olika kyrkor i Luleå sommaren 2008:

Andreas Wäppling (piano) och Niklas Haak spelar Paule Maurice Tableaux de Provence – Chanson pour ma mie

Andreas Wäppling (piano) och Niklas Haak spelar Paule Maurice Tableaux de Provence Farandole des Jeunes Fillet

Förutom att hålla på med med musik så tycker jag om att springa och att vara med min familj (fru och två barn).

Tips om löpning:

Marathon.se

Några bra webbsidor om musik:

Musictheory.net

ScoreCloud

 

 Skicka gärna ett mejl:

andreas.wappling@comhem.se